Яремчук Наталія Іванівна , 1977 року народження, освіта вища, в 1999 році закінчила Уманський державний педагогічний університет імені П.Г. Тичини, за спеціальністю «українська мова, література та народознавство» та здобула кваліфікацію вчителя української мови, літератури та народознавства.
Трудову діяльніть розпочала з 1999 року в Кривчунецькій ЗОШ I-III ступенів вчителем української мови та літератури. 3 2007 pоку працює вчителем української мови та літератури в Леміщиській ЗОШ I-II ступенів.
Педагогічний стаж - 10 рокі в, загальний стаж - 11 років. За результатами атестації 2012 року присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст II категорії».
• Духовне оновлення нашої держави, процес демократизації суспільства передбачають створення сприятливих умов для утвердження атмосфери творчості, багатогранного розвитку особистості, її обдарованості.
• Життя доводить, що в складних умовах, що постійно змінюються, найкраще орієнтується, приймає рішення, працює людина творча, гнучка, креативна, здатна до використання нового .
• Розвивати творчі здібності можна по-різному. Але для розвитку творчих здібностей більшості школярів важливою є саме роль учителя. Завдання педагога - управляти процесами творчого пошуку, йдучи від простого до складного
І , на мою думку, найефективнішим засобом досягнення мети є інноваційні технології навчання. На своїх уроках та у позакласній роботі використовую технічні засоби навчання з метою розвитку творчих здібностей учнів, збагачую методику викладання української мови.
Саме тому я зупинилась на вирішенні науково – методичної проблеми " Розвиток творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури з використанням інноваційних технологій.Саме завдяки інноваційним технологіям діти можуть здійснити заочну подорож по Україні, побувати віртуально в різних куточках України, побачити красу рідної землі зсередини, відчути гордість за свій народ.
Я уявляю модель творчої особистості учня,яка складається із творчого пошуку,спілкування,діяльності,активності,мислення.
Розвиток творчих здібностей відбувається поетапно за 3 сходинками.
1 сходинка-це робота з текстом художнього твору.
Утворюємо анаграми –нові слова шляхом перекомбінування літер,складів:
Ратифікація - тарифікація, сектор – корсет , лавра – аврал , марш – шрам , варта – трава , козак-казок .
Застосовую поетичну синонімію.
Беру для зразка уривок поезії і декілька слів заміняю синонімами. Діти підбирають найбільш вдале слово,а потім звіряють з оригіналом
Горджуся,
(пишаюся, величаюся ) й радію,
Що рідною мовою
Я володію,
Шевченковим словом
Умію писати Слова мелодійні
І вірші складати.
Я - українка!
Живу в Україні,
На (не гнобленій, вільній ,вольній ), єдиній
Моїй Батьківщині
Я - українка!
Горджуся й радію,
Що рідною мовою
Я володію,
Шевченковим словом
Умію писати Слова мелодійні
І вірші складати.
Я - українка!
Живу в Україні,
На вільній, єдиній
Моїй Батьківщині. О. Василенко
Наступний етап – упорядковуємо лексичний матеріал.
Добираємо епітети до слів річка,фонтан. Знаходимо порівняння до слів (в даному випадку -море).
Знаходимо метафори.
Підбираємо синонімічний ряд до слова незалежний
і перевіряємо правильність підбору за синонімічним словником
Наступний елемент роботи за поданим початком ми відновлюємо речення або текст (Лише у нас на Україні…Так вільно і легко дихається на повні груди)
2 сходинка передбачає роботу творчого характеру.Дітям пропоную скласти твори про Україну. Свідченням того, що моя робота з розвитку творчих здібностей на уроках
української мови та літератури дає результати, є творчі роботи учнів А твори Леміщиха та Моя Україна Туренка Віталія були подані на конкурс Моя маленька Батьківщина та надруковані у газеті
Я щаслива, що мені не доводиться перевіряти списані твори, в яких немає думки учня, не видно частинки його душі. Крім того, спостерігаю, що у багатьох школярів покращується якість знань, підвищується загальна мовленнєва культура, з'являється відчуття
краси слова. Збільшується кількість дітей, які прагнуть творити, виконувати нестандартні завдання, проводити пошукові роботи, створювати проекти, брати участь у позакласних мовних чи літературних заходах і навіть ініціювати їх проведення. Парфенюк Каріна-учасниця сьогорічного Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка посіла Iмісце серед учнів 9 класу,а минулого навчального року посіла 2 місце в олімпіаді з укр. Мови та літератури
Інарешті 3 сходинка-це художнє мислення
Творче мислення - це своєрідний експеримент індивідуального характеру з використанням традиційного логічного мислення та фантазії. При творчій роботі відбувається кілька складних розумових процесів, але людина цього не усвідомлює. .
Тут діти роздумують про що мовчать польові маки,крик тиші серед мирного Майдану
Отже, у кожній людині природою закладений певний творчий потенціал. Виявити здібності, розвинути їх якомога повніше — таке завдання повинен ставити перед собою кожний учитель. Надзвичайно важливо навчити бачити прекрасне, тонко сприймати навколишній світ, правильно й образно висловлювати думки. Робота ця клопітка, об’ємна, тож розпочинати її слід якомога раніше і проводити систематично